איך לייצר נוכחות דיגיטלית?

איך לייצר נוכחות דיגיטלית

בשנים האחרונות לא מעט בעלי עסקים ומפורסמים הבינו שנוכחות דיגיטלית היא חיונית, ולו כי בעידן הנוכחי האינטרנט מהווה אדמה פורייה לפרסום ולחשיפה. מכאן, בהחלט ניתן לומר שכל אמן או בעל עסק שמעוניין לקדם את עצמו, חייב לייצר לעצמו נוכחות דיגיטלית ברשת. אבל איך עושים זאת? אספנו בעבורכם את כל המידע.

אתר אינטרנט

נכון, בעידן של רשתות חברתיות, יכול להיות שאתר אינטרנט זה לא הדבר הראשון שתחשבו להקים, אך מדובר בנכס דיגיטלי חיוני, באמצעותו לקוחות פוטנציאליים יוכלו למצוא אתכם במנוע החיפוש – גם אם אינם מחפשים אתכם באופן ישיר אלא רק את השירות או המוצר שאתם מספקים. כדי להגיע למיקומים גבוהים בגוגל, וכדי שגולשים חדשים ייחשפו לשירות שלכם, מוטב יהיה אם תבצעו קידום אתרים אורגני באמצעות חברה מקצועית בתחום.

פה נעצור לציין כי ניתן למצוא מידע מקיף על התחום באתר של חברת ריגו המתמחה בקידום אתרים אורגני, כך שתוכלו להעמיק את הידע ולהבין אילו פעולות יש לבצע על מנת לקדם את האתר שלכם, להגדיל חשיפה, ובכך גם להגדיל את ההכנסות.

פייסבוק

רוב בעלי העסקים, פונים תחילה לרשת החברתית "פייסבוק", ולא בכדי. שכן, מאוד קל להקים עמוד עסקי בפייסבוק, ולרוב זה כלל לא מצריך התערבות של אנשי מקצוע (בשונה מהקמת אתר שמצריכה מכם לשכור את שירותיו של מתכנת וכו'). מה שכן, כדי לייצר נוכחות דיגיטלית נכונה וכדי לנהל את העמוד העסקי שלכם באופן האידיאלי, מוטב שתתכננו אסטרטגיית תוכן, ולו כדי לספק לגולשים את המידע שמעניין אותם. מוטב להיעזר במנהלי רשתות חברתיות, ואף להסתייע בשירות הקידום הממומן של הרשת.

מלבד הקמת עמוד עסקי נציין כי לקהילות בפייסבוק יש כוח משמעותי. תוכלו לבנות קהילה סביב המותג שלכם, כזו המורכבת מלקוחות קבועים או מלקוחות פוטנציאליים (משמע, אנשים שמתעניינים בשירות או במוצר). הקבוצה לא חייבת לשאת את שם המותג, אבל כן לעסוק בנושא שבו העסק שלכם עוסק. למשל, אם אתם חנות לממכר חומרי יצירה, תוכלו להקים קהילה שעוסקת ב DIY.

איך לייצר נוכחות דיגיטלית בפייסבוק

אינסטגרם

גם הרשת החברתית "אינסטגרם" היא אפיק שיווק נהדר, זאת הודות לכל הפיצ'רים הייחודיים שלה, לרבות הסטורי. פרופיל עסקי באינסטגרם אמנם אינו מתאים לכל עסק, אך יש לא מעט בעלי עסקים שיוכלו להניב תוצאות נהדרות באמצעותו.

YOUTUBE

יוטיוב היא רשת חברתית לשיתוף סרטונים, והיא עשויה להיות מצוינת עבור בעלי עסקים רבים. היא דורשת קצת יותר השקעה, משום שיש לייצר סרטונים שיביאו חשיפה, וזה תהליך שעשוי לדרוש מכם לא מעט זמן ומחשבה. עם זאת, ניכר כי יוטיוב היא בהחלט פלטפורמה מצוינת ליצירת נוכחות דיגיטלית – כל עוד תעשו זאת באופן מושכל.

חשוב לציין כי לצד כל הפלטפורמות שצוינו מעלה, יש עוד לא מעט דרכים לייצר נוכחות דיגיטלית, החל מראיונות לאתרי חדשות או אתרים גדולים, ועד לשימוש ברשתות חברתיות נוספות כמו לינקדאין, טיק טוק וכו'. נסו להבין מהן הפלטפורמות האידיאליות ביותר בעבורכם, והיכן נמצא קהל היעד שלכם – עם נוכחות דיגיטלית מושכלת, תוכלו להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את ההכנסות. בהצלחה.

נגישות