איך לאתר חבילה שלא הגיעה במשלוח?

רבים האנשים אשר מזמינים מוצרים שונים און ליין או בטלפון, ומצפים לחבילה שתגיע בדואר במהירות, או לפחות בתוך שבוע-שבועיים. במציאות, רבים מאיתנו ממתינים זמן רב עד שהפריט או המוצר מתקבלים בסניף הדואר או בנקודת החלוקה: מה שיוצר חוסר אונים ואכזבה. חבילות שלא הגיעו בדואר הן לצערנו דבר שכיח, בעיקר בשל דואר ישראל שלא נראה שעושה מאמץ מיוחד כדי לזרז תהליכים. אז כיצד אפשר לאתר את החבילה? מספר טיפים טובים, בהמשך.

החבילה אבדה – ככה מתמודדים ומונעים טרטור ומפח נפש

מי שמחפש דבר דואר שלא הגיע ליעדו לאחר תקופה ארוכה או במקרים דחופים – חשוב שידע כי האופציה הנכונה שעוזרת להימנע ממצבים של אבדן חבילות: מאפשרת שימוש בשירות שליחויות מהיר להעברת דברי דואר. שירות כזה יחסוך לכם את ההליכה לסניף הדואר, כמו גם שהשירות יספק שליחות מהירה תוך שעות בודדות ויבטיח כי כל פריט יגיעו בבטיחות אל היעד. כך תמצאו חברת משלוחים בארץ: חפשו המלצות על חברות שליחויות מהירות ומקצועיות, בצעו השוואת מחירים, ובחרו בחברה זמינה ומהירה שמציעה מחיר נוח ושירות איכותי.

ומה עושים כשרוצים למצוא חבילה אבודה?

במקרים כאלה יש מספר שלבים שצריך לעבור: בראשית יש לקבל מספר מעקב של החבילה. בזמן רכישה מקוונות בארץ או בחו"ל – ניתן לקבל מספר מעקב ( Tracking number ). בין היתר מומלץ לבדוק את זמן אספקת המוצר באתר שממנו ביצעתם את ההזמנה. טווח זה יספק לכם קנה מידה חשוב לגבי המצאות הפריט והתהליך שהוא עובר. אם המוצר נשלח בדואר ישראל ובתוך המדינה, תקבלו מספר חבילה ארוך שמתחיל באות L. עבור מוצרים מחו"ל תמצאו את האות R שצמודה למספר החבילה. את המעקב אפשר להתחיל כבר עם הזמנת המוצר מהאתר בארץ או בחו"ל.

איך לאתר חבילה שלא הגיעה במשלוח עידן בן אור

כעת יש לבצע מספר פעולות בשירות מעקב משלוחים של דואר ישראל:

מעקב אחרי החבילה באמצעות מספר ההזמנה המלא. אותו המספר שתקבלו בעת ההזמנה או המשלוח. דברי דואר מסומנים בראשי התיבות: ד"ד.

פנייה אל המוכר או השולח שממנו הזמנתם את החבילה לקבלת פרטים נוספים. אם יש מידע באתר של החנות, תוכלו לקבל מידע נוסף ב'צור קשר' או ב'מעקב אחרי הזמנה'.

מעקב אחר תהליכי מכס של חבילות שהגיעו מחו"ל אפשר לעשות באמצעות בדיקת שחרור ממכס שגם היא מתבצעת באתר של דואר ישראל. לעיתים תצטרכו להמתין שני ימי עסקים כדי להתחיל את המעקב. אם אינכם מצליחים לאתר את החבילה, מומלץ לפנות אל שירות הלקוחות דרך הצור קשר באתר האינטרנט של דואר ישראל או של רשות המכס הישראלית. בהצלחה!