היום לבנות אתר ולמלא אותו קצת בתוכן כבר לא מספיק, היום צריך לקדם אותו. מקור התנועה הגדול ביותר כיום לאתרים היא מנוע החיפוש של גוגל (גוגל אחראית למעל ל95% מנפח החיפושים בישראל).
קידום אורגני
קידום אורגני הינו ביצוע פעולות אשר יגרמו לאתר שלנו להופיע במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש בגוגל וגם ביצוע פעולות שיגרמו לאתר שלנו להופיע תחת יותר ביטויים ותוצאות חיפוש שונות.
יתרונות הקידום האורגני
קידום אתרים, המכונה לרוב גם קידום אורגני על מנת להבדדלו מן הקידום הממומן בגוגל, הינה פעולה מתמשכת. התוצאות של הקידום האורגני מחזיקות מעמד לזמן ארוך.
קידום אורגני נחשב למקור התנועה האיכותי ביותר משום שלקוחות מרגישים שהגיעו אל האתר בכוחות עצמם.
קידום אורגני איכותי יעלה פחות כסף לטווח הרחוק משום שאנחנו משלמים רק על פעולת הקידום של האתר ולא על כל פעולה או קליק שמוביל אל האתר.
בקידום אורגני נוכל "לתפוס" את הלקוח גם בשלבים המוקדמים הרבה לרכישה. לדוגמא אדם העומד בפני הליך משפטי כמו הליכי גירושין יחפש תכילה מידע בגוגל על מצבו למשל "איך נקבעים דמי המזונות" על ידי קידום אורגני של מאמר בתחום זה נוכל להיחשף אל מול האדם גם זמן רב לפני שחשב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי.
חסרונות הקידום האורגני
קידום אורגני דורש סבלנות רבה. קידום אורגני הינו תהליך מתמשך של ביצוע פעולות לצורך קידום האתר. במידה והקמנו אתר חדש בתחום תחרותי, אין לצפות שבשבועות הראשונים נופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל.
צריך לתחזק את הקידום כל הזמן. במידה ונפסיק את פעולות הקידום האורגני והמתחרים שלנו ימשיכו לקדם, לאט לאט הם יוכלו לעקוף אותנו.
קידום ממומן
קידום ממון כשמו כן הוא קידום באמצעות תשלום ישיר לחברת גוגל. הקידום הממומן מאפשר לנו תוך רגעים ספורים להגיע אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל.
יתרונות הקידום הממומן
קידום ממומן הינו מהיר וממוקד. כאשר שנקים קמפיין קידום ממומן בגוגל, תוך רגעים ספורים נוכל להופיע בראש תוצאות החיפוש. קידום ממומן זה הינו ממוקד ביותר משום שניתנת לנו יכולת הבחירה לבחור בדיוק אילו ביטויים יובילו לצפייה במודעה שלנו.
בקידום ממומן בגוגל משלמים רק על תוצאות. אופן התשלום לגוגל בעבור קידום ממומן הינו תשלום פר פעולה. על כל קליק על המודעה שלנו נשלם סכום קבוע שנקבע לפי המיקום בו בחרנו להציג את המודעה שלנו.
חסרונות הקידום הממומן
אנחנו מפסידים את הפרסום הרחב. כנראה שלא תרצו לשלם בעבור זה שלקוחות פוטנציאלים שרק מחפשים מידע ראשוני בתחום יקראו מאמר באתר שלכם וייחשפו אליכם. כך יוצא שקידום ממומן מאפשר לנו "לתפוס" רק לקוחות בשלב המתקדם ביותר של החיפושים שלהם.
כאשר אנחנו מקדמים ממומן אנחנו גם מפסידים כסף על קליקים של מתחרים ואנשים שרק מתעניינים.
קידום ממומן מביא רק תוצאות מידיות. כאשר מפסיקים קמפיין של קידום ממומן אתו גם נעלמות התוצאות שהוא הביא לנו בשונה מקידום אורגני.