איך נרשמים ללימודי הנהלת חשבונות?

אין ספק שתחום כגון מנהל חשבונות נחשב מבוקש, יוקרתי ורווחי. מנהל חשבונות אחראי על תחום נרחב של תפקידים. הוא אחראי על הפקת משכורות, על גביית חובות, על העברת תשלומים לספקים, על הפקת חשבוניות ועוד. מכאן שאם גם אתם חושבים לעסוק בתחום שמאפשר לעבוד הן כשכיר והן כעצמאי, ואם גם אתם חושבים לעסוק בתחום שמציע מגוון אפיקי עבודה, מוזמנים לעשות צעד אחד קדימה. מוזמנים להבין היכן ניתן ללמוד את התחום, מהם תנאי הקבלה, מהי תקופת הלימודים, האם הלימודים מתאימים נקודתית עבורכם ומה חשוב לדעת כאשר עומדים לבחור מוסד לימודים. לרשותכם מידע מקיף וחשוב שיעזור לכם לעשות את הצעד הרצוי לקראת רכישת השכלה בתחום.

תנאי קבלה

תוהים האם הקורס מתאים לכם ואף מהם תנאי הקבלה? ובכן אם מחפשים מקצוע מבוקש ואם אתם אנשים של סדר ומספרים, בהחלט יש טעם שתעלו הילוך – תעברו קורס לימודי הנהלת חשבונות. כאן ראוי לציין שיש 3 דרגות של הסמכות ואף יש מגוון תחומים משלימים. קיים קורס חשבי שכר, קורס מנהל כספים וקורס חשבים בכירים. מבחינת תנאי קבלה, יש לקחת בחשבון שהדרישות משתנות בין מוסד אחד לשני, אם כי באופן כללי נדרשים להציג 12 שנות לימוד ולעבור וועדת קבלה, אם כי גם רק 11 שנות לימוד עשויות להספיק, כל עוד עוברים מבחן הוכחת ידע בתחום המתמטי. כמו כן, מי שמבקש לעבור קורס סוג 3, נדרש להיות בוגר של שני הקורסים הראשונים.

 

 

שיקולים מובילים לבחירת מוסד לימודי

מתלבטים בין כמה סוגים של קורסים ואף מתלבטים לאיזה מוסד לפנות? כאן נמצא שורה של שיקולים משמעותיים. ראשית נציין שיש לבחון האם מדובר בלימודי תעודה או בלימודי תואר, ואף יש לבדוק אלו אפיקי עבודה מחכים בתום הלימודים (בהתאם לסוג התעודה שעתידיים לקבל). במקביל, קריטי לבחון רזומה ואת רמת המקצועיות של המרצים. אלו עוד פרמטרים עשויים להכריע על בחירת המוסד הלימודי? מיקום! למיקום של הקורס גם כן יש משמעות, ולו כדי שהמרחק הרב לא יגרום לפספס שיעורים. מה באשר לעלות? ובכן הקורס עולה סביב ה-7,000 ש"ח, אם כי כל עוד לא מדובר בפער משמעותי במחיר, אין לתת משקל רב לנתון הזה, אלא אם כן מדובר בקורס זול בצורה מחשידה.

כיצד בוחרים מסלול מועדף?

גם מבחינת היקף הלימודים נסביר שמאוד תלוי לאיזה מוסד פונים. באופן כללי יש לצפות לסדר גודל של 350 שעות לימוד שנפרסות על פני מספר חודשים – תלוי בתוכנית הלימודים שבוחרים. אתם אנשים עובדים? טוב לדעת שניתן למצוא מסלולים של לימוד בוקר וערב, ואף ניתן להסתפק בשיעור שבועי, אך אם רוצים לקדם עניינים, ניתן לבחור בקורס שמציע שני שיעורים שבועיים. האם זה עדיף? ובכן יש לקחת בחשבון שבין קורס אחד לשני נדרשים להשקיע בתרגול, וגם לכך יש למצוא זמן. עוד נציין שניתן למצוא יעדים שבהם עוברים את השיעור באופן מקוון, אם כי ההמלצה היא כן להגיע לשיעור פרונטלי. מה עוד רצוי לקחת בחשבון? שיש קורסים שניתן לשלב עם תחומים נוספים, כגון מלאי רכש, משכנתאות וכדומה.

יוצאים לדרך!

עתה כאשר מתחיל להיות יותר ברור מהם תנאי הקבלה, אלו מסלולים קיימים, מהן שעות הלימוד, מהו השכר, ואלו שיקולים מסייעים לבחור יעד, נעבור לחדד שלימודי הנהלת חשבונות עומדים לגעת במאזן הוצאות והכנסות, בחשבוניות מס זיכוי, בדו"חות מאזנים, בתזרים מזומנים, במסמכים בנקאיים ועוד. נשמע כמו נושאים שהייתם שמחים לנהל? טוב לדעת שלכל אורך הארץ קיימים מוסדות שמעבירים לימודים בתחום. מבקשים להתקדם? בוחרים את סוג התעודה הרצויה, בוחנים איזה מסלול מועדף, ממקדים את אזור החיפוש ומנקודה זו בוחנים תנאי קבלה לצד רזומה. בהצלחה!