איך מקימים אתרי תדמית?

אתר אינטרנט הוא באופן אוטומטי "אתר תדמית". בין אם תרצו או לא. הוא מהווה חלק מ"הפנים של העסק שלכם" מול הגולשים. לכן, מוטב להתייחס אליו מראש ככזה, עוד בתכנון ובהקמה. אתרים רבים, שאינם משמשים למטרה מיוחדת כמו מסחר אלקטרוני, הם למעשה בעיקר או אפילו רק "אתרי תדמית". כיצד מקימים אתר כזה?

אתגר מורכב

קל למדי כיום, להקים במהירות אתר שמספק מידע בסיסי עליכם ונראה לא רע. קלות זו מטעה מאוד! התוצר לא יהיה מקצועי, לא יניב את התועלות הפוטנציאליות שגלומות בו והוא אף עלול להזיק. לשם אפיון ופיתוח אתרי תדמית, חיוני לפנות לחברה שמתמחה בכך. אם תעשו זאת, תוכלו במהירות להתרשם, כמה מחשבה ועבודה מושקעים בכך. טיפול מקצועי בנושא זה, הוא תהליך מורכב ועשיר בפרטים. הקמת אתר תדמית משלבת מומחיות מסוגים שונים, מהעולם השיווקי והעסקי בכלל, מהעולם הטכני של הקמת אתרים ועוד.

אפיון עסקי

הקמת אתר תדמית היא קודם כל יוזמה עסקית. לא טכנית. לכן חיוני להתחיל זאת, מהגדרה ברורה של מטרות עסקיות. היבט זה, מתבטא בין השאר ב:

אפיון לקוחות

מאחר שהאתר מיועד להיות באינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים, חשוב להבין את הלקוח הפוטנציאלי אשר גולש לאתר. כלומר, לאפיין היטב את סוגי הלקוחות השונים.

אפיון המידע שרוצים להציג באתר

להבהיר מה אתם מציעים ללקוח, בבירור ובקצרה. לדעת לשווק את המוצרים או השירותים שלכם (וכאן על כלים נוספים לשיווק), עם הוכחות לאיכות או המחשה להצלחה בשוק. לספק מידע רקע על החברה, להבליט חוזקות שלכם וכדומה.

לחשוב שיווק

מה אתם רוצים שהאתר "יעשה"? שהוא "ימיר" גולשים, באופן כזה שהם יעשו מה? בהתאם לכך, תגבשו תכנים שיווקיים איכותיים, עם הנעה לפעולה והתאמת הניסוחים לקהל. תצטרכו לתכנן גם את נושא קידום האתר עצמו, בכדי להביא אליו גולשים.

לחשוב תדמית ועוד

מאחר שמדובר כאמור באתר תדמית, שימו לב במיוחד לשיקולי מיתוג ובידול עסקי. קחו בחשבון עקביות, עם אופן הצגתכם במדיות שונות. ייתכן שיש לכם אפילו "ספר מותג" שבו נקודות כאלה כבר מפורטות. בכל מקרה, בעבודה עם מקצוענים בהקמת אתרים כאלה, הם יסייעו לכם לתת לכך ביטוי.

עוד שלבים מרכזיים

אתרים שונים, עשויים להיות מוקמים באופנים כאלה ואחרים. אך סביר שתמיד תעברו בהמשך דרך השלבים הבאים:

אפיון אתר מפורט

על בסיס התכנון העסקי המקדים, האתר יתוכנן ויתואר בצורה מפורטת. זאת, כולל מפת אתר. יגובשו גם ממשק משתמש ועיצוב מתאימים.

איך מקימים אתרי תדמית?

תכנון שיקולים טכניים שונים

הפלטפורמה עליה יוקם האתר והיבטים נוספים, דוגמת שיקולי גיבוי ואבטחה.

הקמה

בהמשך יתחיל תהליך הפיתוח עצמו. זאת, כולל טיפול במגוון היבטים טכניים סטנדרטיים, כמו רספונסיביות (התאמה אוטומטית למכשירים עם צגים בגדלים שונים).

לבסוף יבוצעו בדיקות ותיקונים, עד למצב של אתר מוכן. לאחר העלייה לאוויר, יבוצעו מדידות ושיפורים ככל שיידרשו.

מה צריך בכדי להצליח

מעבר לשלבים בסיסיים אלה, אלה כמה טיפים שעשויים לסייע:

להשקיע במומחים

ההשקעה בעבודה עם מומחים תחזיר את עצמה. למשל חברה מקצועית דוגמת Web 3D, אשר עוסקת בתחום זה למעלה מעשרים שנה. תודות לכך, היא מסוגלת לספק ללקוחותיה מענה, באופן המקצועי ביותר.

לא ליפול בדברים הקטנים

לא להפריע לגולש להגיע למה שהוא מחפש. למשל, אל תסבכו אותו במציאת פרטי יצירת הקשר. כל העיצוב המרהיב, לא יתקן רושם של לקוח מתוסכל, שהאתר שלכם פשוט מבזבז את זמנו!

לא להיות שבלוניים

האם גם אצלכם הלקוח חייב לקרוא ש"חברתנו חרטה על דגלה.."?

לסיכום

לשם הקמת אתר תדמית איכותי – השאירו זאת למקצוענים!