איך עושים

איך להתמודד מול נותני השירות?

כולנו מכירים את המקרים הללו בהם אנחנו לא מצליחים לקבל מנותני השירות את מה שאנחנו צריכים. בין אם אנחנו מעוניינים להתנתק מחברת הכבלים והלוויין, מעוניינים לקבל את כספי הפנסיה או לחלופין חפצים בהוזלת התשלום החודשי של חברת הסלולר. רוב האנשים מתעייפים מהתהליך המתיש אותו הם עוברים מול נותני השירות ומוכנים להתפשר מולם. לעיתים לא רק שהפשרה רחוקה מלהגיע, היא לא מגיעה בכלל והלקוחות נותרים מאוכזבים ומיואשים. אז מה עושים?

איך להתנהל מול נותני שירות?

לתעד הכל

אחד הדברים החשובים ביותר בכדי להתנהל בחוכמה הן מול נותני השירות והן ברמה הבירוקרטית היא תיעוד. תתעדו הכל, שמרו את כל המסמכים, החוזים והחשבוניות שאתם מקבלים בדואר או במייל בתיקייה מסודרת שמחולקת לפי שמות החברות שנותנות לכם שירות. נכון, מדובר בעבודה לא פשוטה, אבל היא יכולה לחסוך לכם הרבה בעיות בהמשך. כמו כן, בתום כל שיחה, בקשו מנציגי החברה שישלחו לכם סיכום של כל הנאמר בשיחה או שלחילופין שלחו אתם אליהם את סיכום השיחה, הכולל את כל מה שהבטיחו לכם. כך המידע יהיה מתועד אצל שני הצדדים.

להקליט שיחות

הקליטו את כל שיחות הטלפון שלכם עם נציגי החברה, כך במידה ובאחת השיחות יאמרו לכם שהתחייבתם על תשלום מסוים או שהעבירו לכם מידע שבפועל לא הועבר, תוכלו לעמת אותם מול הקלטות השיחה שתיעדתם. רוב החברות מקליטות את שיחות השירות עם הלקוחות שלהן, אך יחד עם זה, מוטב שתקליטו את השיחות בעצמכם ותעדכנו את הנציג שהשיחה מוקלטת ומתועדת.

להיות עם אצבע על הדופק

רשמו לפניכם את כל ההבטחות שהובטחו לכם בשיחה מול נציג השירות לרבות אפשרויות שהועלו בפניכם או הבטחה לשיחה עתידית. אל תוותרו על הזכויות שלכם ועקבו אחרי כל שינוי או הבטחה שהובטחה לכם על ידי נציגי החברה. חשוב שתהיו עם אצבע על הדופק ותעקבו אחרי ההתפתחויות בנושא.

להכיר את החוק

לפני שאתם פונים לנציגי השירות, תעשו שיעורי בית ותלמדו מה אומר החוק בנושא שבו אתם פונים לנציגי השירות. ברחבי הרשת תוכלו למצוא מידע רחב על החזרים כספיים, ביטולי עסקה וכו', כך תוכלו להיות בטוחים בעצמכם במהלך השיחה ולדעת שלא מסלפים מולכם את העובדות. מידע רחב בנושא תוכלו למצוא באתרים בתחום הצרכנות ששמים דגש על החוק להגנת הצרכן.

השתדלו לסיים את השיחה בנימה חיובית

לא משנה כמה תכעסו ותתעצבנו, הקפידו לסיים את השיחה בנימה חיובית ולהגיד לנציג השירות שאתם יודעים שהוא רק השליח ושהכעס הוא לא אישי נגדו. אתם לא מבינים עד כמה זה יכול לעזור ולשפר את השיח ביניכם. רוב הזמן, הנציג יודע שאתם לא כועסים עליו, אך במהלך שיחה המתנהלת באמצעות טונים צורמים, גם נציג השירות עלול לקחת את זה באופן אישי והשירות שיינתן לכם מול נציג עצבני לא יהיה זהה לשירות שתקבלו מול נציג רגוע.

ההתקשרות שלנו מול נותני השירות יכולה להיות בתחומים שונים, החל מתשלום עבור חובות, מהבהרת תהליך התחייבות שלא נעשה כראוי, החזרים כספיים, בקשות להתנתקות מחברת התקשורת, דרישה להקלה בדמי הניהול בחברת הפנסיה, בקשה להקלה בתשלום החודשי, שיח מול חברת החשמל ועוד. בכל מקרה שכזה, שיחתנו תגיע לנציג שירות, שמקבל שלל שיחות כאלה ביום. חשוב להקפיד על כל הדגשים המצוינים לעיל בכדי לצלוח את השיחה ולהשיג את המטרה שלשמה התקשרנו.

איך עושים - פורטל העצות הכללי

נגישות
גלילה לראש העמוד