איך עושים מיתוג מעסיק יעיל?

כל בעל עוסק יודע – וזה לא משנה אם מדובר בעסק ותיק או מתחיל, גדול או קטן – כי השיווק והקידום הוא אחד החלקים החשובים ביותר אם לא החשוב מכולם. מעבר לכך נראה כי יותר ויותר עסקים מבינים כי פרסום שוטף הוא לא מספיק וכי חשוב להשקיע בתהליכי מיתוג מקצועיים ומקיפים לפני שמתחילים לשגר מסרים החוצה לציבור. מיתוג מעסיק הוא למעשה סוג של מיתוג ששם במרכז את החברה או העסק מהזווית של המעסיק. מה האני מאמין שלו? איך הוא מתייחס לעובדים? למה כדאי לעבוד אצלו ולא אצל אחרים? כל הדברים האלה חשובים לא רק לעובדים פוטנציאליים, אלא רלוונטיים גם עבור קהל הלקוחות הפוטנציאלי, המשקיעים ויתר בעלי העניין. מתוך כך רבים שואלים את עצמם כיצד מתבצע מיתוג מעסיק יעיל. אנו רוצים להסביר בדיוק במה מדובר ואיך עושים זאת כמו שצריך.

כדאי להיעזר במומחים

אז הטיפ הראשון והחשוב ביותר לכל מי שרוצה לעשות מיתוג מעסיק יעיל הוא להשקיע בשירות מקצועי ומקיף מסוכנויות מובילות המתמחות בפרט בהליך הייחודי של מיתוג מעסיק. סוכנות מיתוג BRAINNU היא דוגמה מצוינת לסוכנות כזו ואם אתם מחפשים תהליך כולל ומקיף לא כדאי להתפשר על פחות. התהליך כולל מיפוי שלם של המצב הנוכחי כאשר לוקחים בחשבון מהתחלה את הערכים, המטרות והסיפור של המותג והעסק. המיתוג עצמו איננו בגדר שינוי קוסמטי או מילולי בלבד, אלא מגובה בשינוי הרגלים ונהלים בשטח כאשר המטרה היא למצב את המעסיק במקום האמיתי שאותו הוא שואף להראות החוצה לעולם. זוהי דרך בטוחה ומקצועית ליישם את הדבר החשוב הזה שנקרא מיתוג מעסיק ואם זה משהו שאתם לא מוכנים להתפשר עליו אז מומלץ לשקול בחום את השירותים של עסקים מובילים כמו BRAINNU.

 

 

היו השינוי שאתם רוצים לראות

כפי שאמרנו קודם, מיתוג מעסיק זה לא להגדיר איך אנחנו רוצים שהמעסיק ייתפס ופשוט לנסות להראות שככה זה, מיתוג מעסיק הוא להחליט מה אנחנו רוצים להיות ולעשות את השינוי בשטח. עוד לפני שאתם פונים לתהליך של מיתוג מעסיק מקצועי, שווה לשאול את עצמכם לאן אתם שואפים באמת להגיע מבחינת התפיסה שלכם כמעסיקים. האם אתם רוצים לתת יותר יחס ואוזן קשבת לעובדים שלכם? האם חשוב לכם לשמש דוגמא בשטח או שאתם מעדיפים להעביר ידע מקצועי בפגישות וסדנאות מסודרות? איזה ערכים הקשורים בעבודה ובעסק שלכם אתם רוצים להנחיל לעובדים שלכם?

כל הדברים הללו לא נוגעים אך ורק לכם ולעובדים אלא קשורים באופן בלתי נפרד לשאר ההיבטים בעסק שלכם – היחס שלכם ללקוחות, תפיסת השירות שלכם, המחויבות שלכם לספק מוצר ושירות איכותי וכן הלאה. מעבר לכך – העובדים המרוצים שלכם ישמשו כשגרירים שלכם בחוץ ויש לכך השפעה חיובית משמעותית על הצמיחה הכללית של העסק.

דברו עם העובדים שלכם

אבל איך בכלל אפשר לדעת מהי הדמות הנכונה של מעסיק שאנו צריכים לשדר? הדרך הטובה ביותר היא לשאול את העובדים שלכם בשטח. אלו יכולות שיחות לעיתים קרובות וחשוב להיות פתוחים ונכונים לביקורת. אפשר ללכת שאלונים אנונימיים אחת לכמה זמן, מצוין למי שלא מרגיש בנוח לדבר ברבים. מומלץ לשלב בין השניים וכדאי גם ליזום שיחות אישיות עם כל עובד אחת לכמה זמן.

לסיכום

מכאן והלאה כל מה שנשאר לכם זה להתחיל במיתוג בהתאם ל״אני״ החדש שלכם. בשלב הזה מומלץ בהחלט להיעזר בחברות מיתוג מובילות שייצרו עבורכם שפה שיווקית חדשה בהתאם לדמות החדשה שאתם עומדים להוציא החוצה לעולם הגדול.